Ik ben er!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Simone Pustjens - WaarBenJij.nu Ik ben er!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Simone Pustjens - WaarBenJij.nu

Ik ben er!!!

Blijf op de hoogte en volg Simone

16 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Gister vertrokken vanuit het vertrouwde Nederland en hier zit ik dan nu in het onbekende Suriname. Wat een gek gevoel.
Na een lange vlucht en een lange reis in de taxi, omdat de chauffeur de weg niet wist, kwamen we aan in ons appartement. Het appartement is lekker ruim en alles ziet er netjes uit. We hebben goede internetverbinding en de airco draait overuren. Nadat we alles hadden bekeken zijn we vrijwel meteen gaan slapen, we waren kapot!

Vanmorgen zijn we op onderzoek uit gegaan, onze eerste missie: een ontbijtje scoren was nog niet zo gemakkelijk. Aangezien het zondag is zijn er haast geen winkels open en omdat we nog geen fietsen hebben moeten we alles met de voet doen. Hierdoor hebben we vanmorgen een uur rond gelopen, om er vervolgens achter te komen dat alles pas om 12.00u open gaat. Dat was dus nog even honger leiden. Maar het was zeker niet vervelend om hier rond te moeten lopen. In de straten zie je veel contrast tussen arm en rijk. Aan de ene kant van de straat word er een mooi groot huis gebouwd en aan de andere kant staan ze buiten te koken en de afwas te doen in een emmer.Verder is het hier erg groen en staat het er vol met palmbomen en bomen met allerlei soorten fruit. Erg mooi! De mensen zijn hier erg aardig, ze maken graag een praatje en je wordt constant door alle jongens nageroepen en nagefloten als je op straat loopt (sorry Tim).

Ondertussen is onze koelkast gelukkig goed gevuld en zo meteen gaan we beginnen met het bereiden van onze eerste culinaire maaltijd (I hope so). Vanavond wordt nog een rustig avondje, lekker op de bank met een filmpje. We zijn namelijk nog steeds erg moe en we moeten fit zijn voor morgen want dan hebben we de eerste kennismaking op onze stageplek, ik ben erg benieuwd!

Veel liefs vanuit Paramibo

• 16 Februari 2014 - 21:20

Jip:

Veul succes in Suriname! Maak der een sjoon ervaring van! Dit zulse nooit vergeate!

Groetjes Jip en Loes

• 16 Februari 2014 - 21:22

Amy:

Dan begin maar eens aan die maaltijd, ik heb honger!

• 16 Februari 2014 - 21:37

Cliff:

Meunke, hïeel veul plezeer doa. Geneet dervan en toet euver n tiedje.
    Ps. weer lette waal op Kleine

Gr. X cliff

• 16 Februari 2014 - 21:45

Robin:

Woooooooew, Simon t klink ech super!
    Enjoy!!!! Kusjes vanoet Zöstere!

• 17 Februari 2014 - 08:28

Thea:

Heey super Simone. Geniet ervan. Wij gaan je reisverslagen volgen!! xx

• 17 Februari 2014 - 09:14

Ilona:

Wowww simon, bin noe al jaloers! Hieeel veul succes en plezeer vandaag op dien eersjte daag! Pas good op digzelf, mit al die fluiters ;) xx

• 17 Februari 2014 - 15:56

Marcel Bonten:

Hey Simone

Leuk verslaag. Veal succes en plezeer dao in Suriname. Geneet ervan.

Gr
    Marcel

• 17 Februari 2014 - 17:38

Annelies Cremers:

Hoi Simone, leuk reisverslag wij gaan je volgen.
    Geniet ervan!! XX

• 18 Februari 2014 - 22:05

Esther Linders:

Hoi Simone,

Leuk om je zo te volgen. Wacht al op je volgend verslag. X

• 20 Februari 2014 - 08:11

Emmy Golsteijn:

Hee Simone.

Hier even een reactie op je leuke reisverslag.Fijn dat jullie daar ook goed internetverbinding hebben.
    Zo lijkt het contact toch niet zover weg,en voel je je toch een beetje verbonden met het thuisfront.Ben jaloers op de mooie omgeving zoals je dat beschrijft,want palmbomen zijn toch echt exotisch,zeker daar.want hier in ons eigen kikkerlandje horen die eigenlijk niet.Wel als kamerplant,maar buiten vind ik het toch niet zo passen.
    Mam moet toch nog heel erg wennen aan het idee dat je nu zover van huis bent,ondanks dat ze er toch al een hele tijd op was voorbereid.Maar ze moet maar denken dat je op vacantie bent voor een langere tijd.En daarbij kun je natuurlijk ook skypen met hun allemaal.
    Over twee weekjes krijgen wij weer bezoek uit Portugal van John en Ulrike.Hoelang ze blijven weet ik nog niet.Dus moet ik het hotel op zolder weer in orde gaan brengen voor onze gasten.Maar nu ga ik eerst genieten van mijn nog niet verorberd ontbijt.(Botram mit sjroap en ein gekoaktj ei+ein gleaske limo)Rare combinatie he.Maar ik hoef het maar lekker te vinden.Dus gauw tot weer.En veel groetjes uit Suestra van Emmy.En natuurlijk ook van Jan.

• 24 Februari 2014 - 19:21

Jopie En Henk:

Hoi simone
    Nu pas kunnen reageren omdat we je vandaag hebben gevonden op waar ben jij. Internetten is hier in the gambia niet altijd mogelijk omdat we geen internet op de lodge hebben en daarnaast vaak de stroom uit valt. Ook hier palmbomen in overvloed.
    Groeten jopie en henk uit the gambia.